"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

divendres, 8 de novembre del 2013

YUCCA FLACCIDA. IUCA DE FLOR BLANCA.




La iuca (Yucca filamentosa) esta el meu jardí des de sempre, ja li vaig trobar fa 30 anys quan vaig arribar aquesta casa, era tot just davant del jardí, una gran planta però encara que necessita molt pocs requeriments i la seva flor a finals d'estiu és espectacular, no era pas ven situada al bell mig del jardí per on passàvem més i les fulles amb la punxa terminal era un problema per els infants.

Finalment, vaig decidir trasplantar-la, com té rizomes es va partir en diferents mates que vaig plantar en un lloc al final del jardí on no molestava i la resta les vaig dipositar en una pila força lluny, on ara és el jardí botànic vaig pensar que es assecarien. Doncs, no es van assecar i ara són al marge i donen color amb les seves inflorescències quan ja no hi han altres flors ven entrada la tardor. Per altre banda les de darrera decasa al fons del jardí per unes obres es van tenir que treure i ja no van rebrotar.



És una planta originaria dels EEUU i molta gent la considera una subespècie de la Yucca filamentosa que fa filaments a les fulles. Tant una com l'altre són molt similars i creixen en habitats semblants suporten bé els freds i gelades del nostre clima i s'adapten a qualsevol tipus de sòl. No necessiten regar-les i són considerades plantes exemplars o arquitectòniques, per la seva forma i port. Són interessant com barrera per impedir el pas per les seves fulles punxegudes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...