"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

divendres, 15 d’abril del 2011

MALUS, POMERA DE FLOR.


Aquest abril estan florint les pomeres de flor (Malus sp), pertanyen a la família de les rosàcies, són arbres petits com la majoria de fruiters, però la seva floració és preciosa. Són molt fàcils de fer créixer, no requereixen gaire manteniment, només una poda d’estructura els primers dos anys desprès treure les branques seques.

Ja fa uns 15  anys que les tinc i cada any floreixen en blancs, rosats i fúcsies i desprès produeixen unes petites pomes comestibles però molt petites com cireres gegants, sempre en agafem algunes, però la majoria queden per els ocells i altres animalons que durant la tardor i hivern se’ls mengen.


Les meves varietats ornamentals són malus floribunda atropurpurea, malus floribunda, malus ‘Evereste Perpetu’  i malus ‘Golden Hornet’. Apart tinc algunes pomeres de poma vermella (malus domestica) per menjar també delicioses. Les tinc plantades a la tanca vegetal que envolta l’hort no reben gaire manteniment, només desbrocar les herbes i reg gota a gota, i cada any en tinc per menjar molts de dies, pensant-ho bé és el fruiter que em dona cap feina i dona més fruita.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...