"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

dilluns, 31 de desembre del 2012

L’HOME DELS NASSOS. 31 de desembre del 2012. L'ARBRE DELS NASSOS.


El darrer dia del any és tradicional veure la mainada catalana buscant pels carrers de les viles i ciutats al home dels nassos.

Recordeu l’historia que diu: que el 31 de desembre tens d'estar preparat per veure el home des nassos no t’ho pots perdre, cal que busquis i remenis per tot arreu. Segons el recull de dades de la tradició, que ja ve de molt lluny, que fa en Jordi Bilbeny també se'l anomena l'Arbre dels Nassos al Pirineu.

Això m’explicava el meu pare i el meu avi ja fa un munt danys.

“el dia 31 de desembre surt un senyor a passejar pels carrers i heu de saber que aquest home té tants nassos com dies té l’any!!”

La canalla buscàvem i buscàvem i els grans ens deien no l’heu vist acaba de girar la cantonada, ara puja la rambla, ara ha entrat a la botiga de la Sra. Quimeta. No el veieu? Esteu badant o esteu despistats. Ai, ai, ai..., que no el veure pas aquest any.

Doncs ja sabeu a sortir a buscar l’home dels nassos que volta per Catalunya i no es sap on s’amaga.

Si el descobriu escriviu un comentari a veure on el heu vist perquè estem informats i tots el puguem veure.

Jo l’he vist des de la finestra aquest matí, voltant al meu jardí i desprès s’ha amagat a darrera les cols i bròquils, però quan he arribat al hort havia desaparegut.

Feliç Any 2013, que la sort i sobretot la felicitat us acompanyi en el nou any.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...