"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

diumenge, 21 de març del 2010

DIA SENSE CARN


Avui a Barcelona s’ha celebrat el Dia sense Carn amb una desfilada ben particular. Per reflexionar sobre el tema, us convido a llegir l’apunt del Oriol López, ‘Visita al Mercado’, en el bloc Mediterrània.
L’Oriol deia que desprès de llegir el poema voldria tornar-se vegetaria, però no cal ser vegetaria per adonar-nos que la ingesta de carn a la majoria de les nostres dietes és alt. Fins i tot el ex-beatle Paul McCartney, al desembre dies abans de la Conferència pel Canvi Climàtic de Copenhaguen en una roda de premsa, deia que seria molt positiu fer un dia a la setmana sense carn. Molts particulars, organitzacions i fins i tot ciutats s’han apuntat a la crida i han canviat la seva dieta, per un dia sense carn a la setmana.
Fa un temps, vaig llegir un llibre de la Jane Goodall que em va ajudar a fer el pas i començar a reduir el contingut de carn en la meva dieta, es deia ‘Harvest for Hope. A Guide to Mindgful Eating’ (Otra Manera de Vivir), ja savia que amb l’edat cal consumir menys grasses animals per les malalties associades com l’obesitat, el nivell de colesterol a la sang, diabetis i altres. Sempre deia demà, però al acabar el llibre vaig dir avui. I vaig reduir la meva ingesta de carn a la meitat diàriament, no crec que arribi a ser vegetariana del tot com la Jane, però crec que un dia sense carn a la setmana, com a solidaritat per el canvi climàtic, l’estalvi d’aigua i la fam al mon, si val la pena introduir-ho a la dieta i em permetrà diversificar una mica més, tot fent substitucions d’aliments.
A tothom bona entrada a la Primavera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...