"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

divendres, 12 de setembre del 2014

LA MEVA ORQUÍDIA PREFERIDA. PHANAELOPSIS.


Aquesta és la meva orquídia preferida en tinc quatre que són les que puc tenir a la finestra de la cuina el lloc ideal per elles. Una de cada color: una blanca, una rosa clar, la pigallada de blanc i lila, i la fucsia de la foto.

No em porten gaire feina, el seu manteniment és bàsic regar-les i adobar-les un cop al mes. Totes em van florint esglaonadament quan acaba una ja comença l'altre sempre tinc alguna flor.

No els hi tallo les vares desprès de florir, només si secant, estic esperant que em sorti algun keiki per poder reproduir-la, però de moment res de res.

Consells bàsics per tenir orquídies a casa. Llum els hi cal força llum però no directa filtrada per una cortina. Aigua regar 2 cops per setmana però evitar el excés d'aigua, necessita un substrat amb molt bon drenatge i airejat. Temperatura mínima 12 graus i la maxima 24-25 graus. Nutrients. Comprar fertilitzant per orquídies. Trasplantar en cas que hagi crescut molt, però prefereixen un contenidor amb les arrels atapeïdes, afavoreix la floració. Reproducció per keikis, fulles que es desenvolupen en la vara de les flors donant lloc a una nova plàntula, que un cop faci arrels es pot tranplantar a un contenidor nou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...