"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

dissabte, 5 de febrer del 2011

LLUNARI 2011: CALENDARI LUNAR PER L’HORT I EL JARDÍ ECOLÒGICS I TAMBÉ PER MANTENIR LA SALUT.


Aquest any també he adquirit el Llunari 2011 de Michel Gros, el 2010 el vaig utilitzar per primera vegada. Primer, vaig aprendre el seu ús i el vaig anar provant, m’agrada provar els diferents mètodes de jardineria natural, orgànica o ecològica. 

El sistema del Llunari és complex per la quantitat de variables que influeixen, però un cop t’organitzes es pot seguir bé. El problema que he trobat és l’adaptació de feines amb la climatologia, moltes vegades el llunari t’aconsella sembrar, fer la pila de compost o treballar el sòl. I diversos factors climatològics, especialment la pluja no t’ho permet.

Per resoldre aquest problema, aquest any he decidit utilitzar-lo com a Planning. Apunto a les pagines de notes el que esta aconsellat fer de les feines que jo habitualment faig al hort o al jardí, llavors sempre se el que puc fer i triar segons les condicions meteorològiques. Així, puc seguir les sembres i plantacions, que abans no podia fer coincidir gairebé.

Bé, com en totes les coses cal agafar practica i adaptar-les a les necessitats de cadascuna de les feines i maneig que tinguem al nostre hort o jardí.

En general, totes les practiques de horta i jardineria són totalment respectuoses amb la natura i per tant trobo aquest petit llibre concís i clar per a tothom que vulgui practicar la jardineria natural.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...