"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

dissabte, 11 d’abril del 2015

Una Nova Espècie Invasora del Boix: Cydalima perspectalis.


Un matí els boixos del jardí semblaven estar malalts d’un dia per altre les seves fulles verdes es van tornar d’un color marronós i dos dies després menjades. No es veia cap ésser viu per els voltants, ni cargols, ni insectes a la vista només una mena de tranyines envoltant algunes fulles.

Al tercer dia vaig pensar de fer un tractament selectiu amb un insecticida ecològic de neem, sobre els boixos, les altres plantes del jardí estaven totes bé.  I llavors van aparèixer unes erugues espectaculars de dins els boixos. No les havia vist mai, primer vaig pensar que seria el mosquit del boix, però quan les vaig veure vaig saber de segur, que aquell insecte no era gens normal. N’hi havia a desenes de totes mides de mig centímetre fins a uns quatre, en vaig recollir moltíssimes.

Buscant i buscant per la xarxa, mirant i mirant imatges de possibles sospitosos, vaig arribar a una pagina en búlgar que en parlava, sort dels traductors automàtics, vaig finalment saber qui era. I com potser ja sospiteu, es tracta d’una espècie invasora. Sembla que el 2007 va arribar a Alemanya on ha fet veritables estralls en els boscos, parcs i cementiris on hi ha molts boixos en estat natural o plantats, d’allà s’ha anat estenen per tota Europa, com la majoria d’espècies al·lòctones que es converteixen en invasores, no té depredadors . La darrera noticia parla de que 2013 era al Pirineu francès. I ja és aquí.

S’ha deduït que va venir amb importacions de boixos via asiàtica, ja que és una espècie originaria de Japó, Xina i Corea.  Doncs bé us estic parlant de la Cydalima perspectalis, és un insecte del ordre dels  lepidopters i de la família Crambidae. Conegut com la Papallona del Boix (Buxus sempervirens).

Espero que no arribi al vostre jardí, però si us passes el tractament ecològic que m'ha sigut més eficaç,  és el bacillus thurengesis.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...