"Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance painting to cook a meal."
Edward O. Wilson.

dilluns, 26 de desembre del 2011

3 Desitjos de Nadal per a nens i nenes.

Avui us transcric un apunt de J. Hoekstra, sobre la meravella, inspiració i esperança que el entorn natural aporta als infants. Bon dia de Sant Esteve a tothom.
Font:  http://blog.nature.org (traducció automàtica del anglès)
Escrit per Jonathan Hoekstra
Publicat el 22 desembre 2011


(Imatge: Un nen salta sobre les roques, mentre que en una expedició de Conservació de la Naturalesa a un desert remot de Canadà. . Font: Ami Vitale / Panos Pictures) 

Aquesta temporada de vacances, tinc tres desitjos per als nens i nenes de tot arreu: que es pot trobar Meravella , inspiració i esperança en el món que els envolta. Vaig tenir la sort de tenir els tres mentre jo estava creixent. I no pots comprar en qualsevol botiga. I que podeu trobar en la naturalesa. Heus aquí com:

Meravella

Quan jo era petit, em vaig adonar de meravella al camp obert i el bosc darrere de casa meva. No eren especialment grans, però encara ofereix oportunitats il · limitades per jugar, explorar i tenir aventures infantils. Els meus germans i jo
vam fer forts sota les branques dels pins, va girar com Tarzan en la vinya al bosc, i va córrer pel simple fet de córrer pel camp. Aquests també van ser els llocs on jo era capaç de descobrir la natura , ja sigui detectar els nius de robin a la copa dels arbres, a la recerca d'erugues de papallona monarca en les plantes de cotonets, o seguint les petjades de conill a través de la neu a la recerca d'un cau.

Molts nens avui en dia no podrien tenir accés a aquest mateix tipus d'espai obert, però encara es poden trobar de meravella en gairebé qualsevol lloc verd. Podria ser un parc, una platja, o fins i tot jardí del terrat. La clau és que els nens tinguin l'oportunitat d'estar a l'aire lliure , l'exercici de cos i ment, i per interactuar amb la natura que encara està al seu voltant.

Inspiració

No es pot predir quan o on es troba la inspiració, però quan ho fas, no t'oblidis el moment. Per a mi, el que va succeir en la classe de setè grau de la ciència. El meu mestre, el Sr Kleiser, ens va mostrar algunes fotos d'ocells que havia pres. Una d'aquestes aus era una busquereta negre i blanc , semblava una au de zebra! Malgrat tot el temps que havia passat vagant pel camp i el bosc prop de casa meva, jo mai havia vist una cosa així abans. Així que la primavera, vaig veure més de prop en el bosc i es va trobar que el negre en blanc i reinita juntament amb moltes altres espècies acolorides que he après migrat tot el camí a Michigan des de llocs llunyans en els tròpics. Avui dia, me'n recordo d'aquesta foto i la meva posterior descobriment propi com un moment decisiu de la inspiració que va donar forma al meu tota la vida l'amor de la natura i la meva eventual carrera com a conservacionista .

Els professors estan entre els millors inspiradors dels nens. Altres possibles fonts d'inspiració són els viatges al camp a un parc nacional, una visita a un zoològic o aquari, o fins i tot un espectacle de la natura a la televisió. Com un nen, de Jacques Cousteau aventures al Calypso fascinat i em va inspirar a aprendre més sobre el misteriós oceà . Exhibicions en els zoològics i aquaris moderns similar pot inspirar per donar-los als nens una visió de la vida dels animals de terres llunyanes. Així com un adult, em va inspirar un cop més pel paisatge espectacular i abundant vida silvestre que vaig veure en visitar el Parc Nacional Yellowstone , per primera vegada. Qualsevol que sigui l'hora i el lloc, la natura ofereix innombrables formes per trobar la inspiració.

Esperança

El meu tercer desig és que els nens poden tenir esperança per al futur. Quan jo estava creixent, l'entorn natural estava en problemes. El llac local estava massa contaminat per nedar-hi àguiles de cap blanc es trobaven en perill.El bosc on solia jugar es van aclarir aviat per fer espai per a un nou desenvolupament. Però jo tenia l'esperança a causa de les noves lleis com la Llei d'Espècies en Perill d'Extinció , la Llei d'Aigua Neta i la Llei d'Aire Net . Jo creia que les coses poden millorar, i ho van fer! El meu llac local és on es pot nedar de nou. Dues parelles d'àguila calba regularment niu en els parcs de barri a prop de casa - l'evidència de la seva remuntada espectacular . I els espais verds són considerats una part essencial de la majoria de les comunitats.

Malgrat aquests i molts altres assoliments ambientals significatius, la naturalesa encara està en problemes avui.Els nens d'avui necessiten preocupar-se per el canvi climàtic , l'escassetat d'aigua, i la pèrdua d'hàbitats que amenacen la seva qualitat de vida futura, així com la de les plantes del món i els animals. On van a trobar l'esperança? El trobaran en el seu i el meu compromís de protegir la natura ara i en el futur a través de les accions que prenem i els valors que defensem.

Aquesta temporada de vacances, si us plau, donen suport a la conservació perquè els nens a tot arreu i de totes les edats es pot connectar amb la natura i celebrar els dons de la meravella, inspiració i esperança.



L'autor de germans (foto dalt) en un dia típic en la "jungla" darrere de casa de la infància. Ara tot el criat, Jonathan Hoekstra és un científic sènior de The Nature Conservancy.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...